Julpyssel

Fick Johanna roa sig med. Hade hittat fyra små julfigurer på RUSTA, som hon fick måla. Hon började med en tomte, sedan ville hon inte måla mer.Jag plockade undan och ett par timmar senare så var det dags igen. Hon plockade fram färger, figurer och vaxduken som hon ska  ha under när hon håller på att pyssla. Den andra tomten gjorde hon inte klar, när hon ansåg att hon inte ville måla mer, sa jag åt henne att plocka undan efter sig. Det blev massor av sura miner, men jag gav mig inte. Har hon plockat fram så får hon plocka undan.
När hon upptäckte att det snöade så blev hon eld och lågor... medan jag tänkte i mitt stilla sinne...jaha, då är det snart dags att ut och skotta snö.. så man kommer ut med bilen. Det positiva med det är ju att  man får motionen på köpet. .
Ja, jo.. jag ska nog villigt erkänna att jag tycker det är lite mysigt när det snöar, men det får inte bli för mycket av det goda. Nu kom det ju inte så mycket snö, utan det blev ju bara ett tunnt täcke på marken, inget att gå ut och skotta.
Johanna har skaffat sig låtsas kaniner som ska ha mat 2 gånger om dagen. Det är några stenar och nu när det började  snöa så ville hon ta in dessa. Jag talade om för henne att kaniner har päls och vill helst vara ute (jag vill inte ha massa stenar inomhus!) Johanna köpte inte det här utan talade sakligt om för mig att hennes kaniner hade minsann ingen päls, utan var stenar och dem frös. Vad säger man då? Jag blev ganska mållös! :-)

Ha det bäst - Nu ska jag krypa tillbaka ner i sängvärmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0