Magknip

Det kan man lungt säga att Spirit hade i går kväll, den lilla stackaren skrek så hon var nästan blå i ansiktet. Tänk om man kunde ta det onda ifrån de små. För visst gör det ont i hjärteroten när våra små har ont någonstans? Och ska man vara helt ärlig, så är det ganska jobbigt för oss vuxna att höra de små skrika också. Jag tyckte jag provade allt, jag bar runt på henne, jag vyssade, rygg och rump dunk.. Inget hjälpte. Hon grät förtvivlat. Till slut visste jag inte riktigt vad jag skulle göra, men så kom jag på vad en av personalen på BB hade sagt... ett bad, kan få de små att slappna av och då släpper även det onda i magen. Sagt och gjort.. jag ut i badrummet, tappade upp ett  bad åt Spirit och lät henne bada en stund. I badet var hon jättenöjd, snackade lite och tyckte tydligen att livet tog en annan vändning. När hon var färdigbadad och hade fått på sig en ren pyjamas så gjorde jag mig själv i ordning för natten. Tog med mig Spirit och gick och la mig. Det tog nog inte så där jättelång stund innan både jag och Spirit sov... så uppenbart så hjälpte badet, eftersom Spirit förblev lugn och sansad och väl lyckades komma till ro.
Nu ska jag dricka mitt te och sedan ska jag nog gå och lägga mig igen, i Johannas säng, eftersom hon har ockuperat min...

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0