Mamma, jag glömde...

I lördags var det åter dags för simskolan, något Johanna tycker är jätteroligt. Vi samkör med en granne, vars flicka också går på simskolan. Så, det var alltså grannens tur att köra den här veckan. När de kommer hem så ber jag Johanna ställa badkassen i tvättstugan och det gör hon utan problem. Hon går sedan upp på sitt rum för att någon minut senare ropa ifrån trappen.. -Mamma, jag glömde ta av mig trosorna när jag bytte om, så de är också våta. Jag frågade henne,  hur kan man glömma ta av sig trosorna... då svarar hon mig: Men mamma, det är sånt som händer i bland.
Jag kunde inte annat än skratta. Visst det är inte lätt att komma ihåg allt, i allafall inte när man är 5 år gammal (Inte när man blir äldre heller för den delen).

Innan Johanna stack till simskolan, så gick jag ut på en promenad, jag kom fram till att jag gick någonstans mellan 6-7 km, kände att jag faktiskt skulle kunna gå ännu längre. Jag njöt verkligen av den här promenaden. Bra musik i öronen och bara jag och mina tankar.

Johanna och grannflickan lekte hela dagen, jag hör hur dem spolar vatten i badrummet på övervåningen. Går upp för att kolla vad dem håller på med...ja, då badar de en docka och diskar lite. Jag säger åt dem att det är helt ok, men att det är städ som gäller när dem är klara.
När grannflickan sedan ska hem, så säger både jag och Tommy till att det är dags att börja städa efter dagens lek. Jag får som vanligt tjata lite. Tittar in i badrummet och håller väl på att få stora dåndimpen, badrummet ser ut som ett bombat Sk**hus. Går in till Johannas rum och säger till tjejerna att dem har ett badrum att städa också. Ställer mig frågan... varför måste man _alltid_ tjata..när det handlar om något som inte är så där jättekul att göra! Jag gillar inte att känna mig som en tjatkärring. Är det bara jag som får tjata? Nåväl, tjejerna hade haft kul i allafall och det är väl ändå huvudsaken.

Kommentarer
Postat av: Anne

Alma fick spunk och vägrade att hoppa i bassängen ;-( blev ingen simskola för hennes del, vi gör ett nytt försök på lördag!

Ha det!

2008-11-16 @ 17:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0