Mat och träningsdagbok.

Har insett att jag har börjat slarva med mina måltider, måste ta tag i det. Ska därför börja skriva matdagbok, det räcker med ett par dagar för att jag ska hamna rätt igen. Måste bara hitta vad som är fel. Jag skriver matsedlar för varje vecka, eftersom jag annars hamnar i situationen av att när klockan är omkring 4 på eftermiddagen så står jag och river i frysen och funderar på vad vi ska ha till middag. Det funkar liksom inte riktigt!

Träningsdagbok, ja, varför inte, det kommer att ge mig en koll på om jag motionerar regelbundet vilket jag tycker att jag gör, men gör jag det verkligen...hmmm.. jag kanske slarvar lite då och nu... Jag ska ta kontrollen över det här och inte låta mina svaga sidor styra! :-)

En annan sak jag måste ta itu med, är mitt vattendrickande, jag är så usel på att dricka vatten, jag glömmer helt enkelt bort det. Jag är inte törstig och då är det svårt att dricka. Men jag ska lugnt erkänna att jag känner av att jag dricker för dåligt. Kroppen tar stryk.  Ska ställa en kanna med vatten på diskbänken och den ska vara tom på kvällen när jag går och lägger mig. Som GBP opererad ska jag dricka minst 1,5 liter vatten förutom det jag får i mig via måltiderna. Och det får jag ju inte i dagsläget.

Det är möjligt att jag lägger ut matdagbok och träningsdagboken under en egen kategori här på bloggen, det skulle kunna vara en bra idé... eftersom det alltid är svårare om man vet att det finns de som följer med på ens resa. Det handlar ju om att inte lura sig själv, vilket jag tror är väldigt lätt om man ger sig ut på egen hand.

Igår ställde jag mig på crosstrainern och där stod jag i 30 minuter, när jag hade 10 minuter kvar kom Johanna insmygandes, hon trodde att jag och Spirit låg och sov... så hon blev ganska snopen.. vilken min hon la upp.. den var snudd på betalbar! Min underbara lilla skruttrumpa. Johanna frågade om hon fick träna när jag var klar.. och det kunde jag ju inte neka henne. Så när jag var klar så ställde hon sig på crosstrainern i 5 minuter.

Kram på er alla... och hoppas ni får en underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0