Mysig eftermiddag med Johanna.

En sammanfattning av dagen.
I morse gick jag och Johanna till dagis. Det var ju sån't strålande väder. Johanna hade pratat med pappa på onsdagkvällen och sagt att om det var fint väder så ville hon gå till dagis, men hon ville också gå hem om mamma hade mellis med sig. Eftersom det fina vädret faktiskt höll i sig, så gick jag bort till dagis och hämtade henne också. Hade mellis med mig, varm mjölk och o´boy pulver en termos med tevatten och en tepåse, en dubbelmacka med leverpastej till Johanna och en med ost till mig. Spirit fick en flaska med välling eller rättare sagt bröstmjölksersättning och var så kanon nöjd med det.
Vi stannade vid den lilla lekparken vid ån. Där finns ett litet rastplatsbord. När vi hade ätit vårt mellanmål så lekte Johanna, den här gången hade jag tagit med mig sandleksaker, det var något Johanna uppskattade.
Hon bakade sandkakor, med choklad.. så frågade hon mig om Spirit tålde choklad! :-) Jag sa att Nej det gör hon inte. Johanna tog ingen större notis om detta utan sa att det skulle minsann vara lite choklad även på hennes kaka. So be it!
Den här gången hade jag kollat att batterierna i kameran var fräscha och inte helt utbrunna. Tog lite kort när Johanna hoppade i vattenpölar och även borta på lekplatsen

Johanna och jag hade en jättemysig eftermiddag när vi var på väg hem från dagis. Hoppas att kvällen fortsätter i samma anda. Jag är övertygad att mina små liv somnar ovaggade i kväll, med tanke på hur mycket frisk luft de har fått idag! Jag tycker Johanna har varit jätteduktig som gick både till och från dagis utan att protestera! :-)



Den absolut största vattenpölen som Johanna hittade, det var en mindre insjö!



En något mindre vattenpöl, Johanna är jättelycklig.



Splash... Bilden talar för sig själv.....




Macka och varm o'boy smakar gott....



Baka baka liten kaka....det var visst pepparkakor med choklad!



Vilostund i stugan...



Sista vattenpöls springet innan hemgång.. här hände en liten olycka...
Johanna trillade, men det gick bra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0