Nu har jag börjat

Julstäda, ja, det kanske är lite tidigt, men som många av er vet så avskyr jag att stressa, därför tar jag lite i sänder! Jag har gjort det jag tycker är värst av allt... jag har städad badrummet. Torkat väggar, putsat spegel.. skurat golvet med tandborste... ja det är sant, ni vet säkert själva hur skitigt och äckligt det blir i hörnen och mellan golv och vägg om man har kakel/klinkers. Självklart har jag även tagit handfat och toaletten.. och helt ärligt, jag tycker det är bland det äckligaste som finns.  

Som sagt var jag avskyr att stressa speciellt till en helg som just julen. Det är framförallt en barnens högtid. Finns det något så härligt som se dessa små livs tindrande ögon.. att se förväntningen. Personligen ser jag julen som ett ypperligt tillfälle för rekreation, avkoppling, reflektion och meditation. Att umgås med familjen och bara mysa.  

Julen är en tid då många besöker kyrkan.. för julotta... julgudstjänst mm.  jag motsätter mig det här varför ska jag vara religös på söndagen då kyrkan är öppen och stängd och igenbommad övriga dagar... tack men sådant hyckleri betackar jag mig. Vill kyrkan att jag ska komma dit så får de nog ändra sin policy lite grand.. jag köper inte att kyrkan är låst för att man är rädd att kyrksilvert ska bli stulet. OM jag nu skulle behöva gå till kyrkan av en eller annan orsak oavsett dag i veckan så borde jag ju också bli insläppt i det man kallar Guds hus, eller hur? För tanken måste ju ändå vara att Guds hus skall vara öppet inte igenbommat eller har jag fel?  Nej för mig är Guds hus naturen, där är alla välkomna ingen blir utestängd... dessutom är den öppen 24 timmar om dygnet.
Nu vill jag förvisso samtidigt påpeka att jag inte direkt tror på Jesus eller Gud, min tro är blandad..men går mer mot det mediala.. att det finns en andevärld och det är där vi hamnar när vi lämnar in vår jordekostym. Jag vet att det är många som tycker det är humbug.. och då får de självklart tycka det. Jag tänker inte klanka ner på någon för deras tro. Jag förväntar mig att ingen klankar ner på det jag tror på.

Det finns dock en del tänkvärda ord, levnadsregler i bibeln, som jag har tagit till mig. Ja, jag har läste den från pärm till pärm både gamla och nya testamentet i övrigt anser jag att bibeln är en av de mest kvinnokränkande böcker som finns.

Ett utav dem är: Det du vill att andra ska göra mot dig, det ska du också göra mot dem.

Ha underbar i grådasket.

Kommentarer
Postat av: tessan

Jag håller med, men budorden lever kvar än idag!

2008-11-27 @ 21:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0