Ökad livskvalitet och självförtroende.

Det är något som jag fått efter min operation för drygt ett år sedan. I dag är det precis ett år sedan jag kom hem från sjukhuset. Helt otroligt vad fort det har gått!
Det som var snudd på omöjligt för drygt ett år sedan på grund av min övervikt,  typ promenera till dagis, är idag en möjlighet. Då för ett år sedan fanns det inte i min tanke att gå till dagis, eftersom jag visste med mig att jag inte skulle orka med det. Jag skulle kanske orka gå dit, men jag skulle i ärlighetens namn inte klara av att gå hem. Dessutom så skulle det säkert ta dubbelt så lång tid. Går jag själv med Spirit så tar det ungefär 40 minuter, är Johanna med så tar det kanske 50 minuter om hon går non-stop och inte stannar upp och ska plocka löv, stenar och pinnar. :-) Hon är en hamster, precis som sin mor! Samlar på allt!!!!! Det kan ju vara bra att ha! :-)
Dessa promenader och träningen på crosstrainern har gett mig insikten om att jag faktiskt klarar av det och framför allt orkar. Det har ökat mitt självförtroende. Jag klarar det här och jag orkar!
Vad mer har jag vunnit på operationen, jag är mycket gladare och säkert mycket trevligare. Det har blivit roligare att tänka på sig själv, sitt yttre och framför allt så har det blivit roligare att göra saker, som jag tidigare ansåg att jag inte klarade av... även om jag kanske skulle klarat av det.
Jag har nog blivit mer social än vad jag var tidigare. Jag har med andra ord vunnit enormt mycket med operationen.

Jag har blivit mer stabil i mitt självförtroende, jag faller inte lika ofta ner i svackor som jag gjorde tidigare. Svackor har ju alla mer eller mindre i allafall. Livet har på något vis fått en annan innebörd. Jag har blivit rikare...rent hälsomässigt.
Mina nästa projekt är att jag ska börja simma en gång i veckan, sedan ska det bli minst två pass i veckan på friskis och svettis. Det är något jag ser fram emot.

Kram på er alla därute.. och glöm inte bort att ha en strålande dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0