Oplanerade inköp.

Ikea, dit åkte vi idag bara för att sammanstråla med ett par kompisar...eller nja, kanske inte bara. Vi hade inget planerat för dagen, så igår när jag pratade med en av dem så undrade hon om vi ville följa med och varför inte. En utflykt är ju alltid kul. Johanna tillbringade en timma i deras lekrum. Det ser så fräscht ut! Så, en massa oplanerade inköp blev det. Det är ju mörkt om kvällarna, så det går ju massor av ljus, så det blev det ju några stycken passade även på att köpa ett ljus till min stora lyckta som jag har stående utanför. Ett ljus med hela 270 timmars brinntid. Det är hela 11,25 dygn om man låter ljuset brinna dygnet runt. Det är inte illa! Ja, sedan får man ju se hur det brinner också. Nya tekulor blev det också det är förbrukningsvara som jag ser det. Passade även på att köpa nya badrumsmattor, till badrummet på övervåningen, nere behöver vi inga, eftersom vi har golv värme på nedervåningen. Men vet ni hur kallt klinkergolv blir utan golv värme, inte alls så gosigt att sätta ner fötterna på i arla morgonstund.. Självklart blev det en massa andra saker också...som man av en eller annan orsak tycker sig behöva eller vilja ha. Säkert en hel del onödigt! :-)
Eftersom det är fars dag idag, så bjöd ikea alla pappor på kaffe och kanelbulle, Johanna tyckte det var lite orättvist och det kan jag väl förstå. Men, men... hon fick en kanelbulle hon med!
Även om det inte är mycket mer än 8-10 mil till Kalmar, så går det ändå en heldag...men det positiva är ju att man inte behöva fundera så mycket på vad man ska göra eller hitta på!

Tjingeling och glöm inte bort att han en underbar kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0