Stilla tankar i natten

Ja, det kan jag väl lugnt påstå att det är, en lugn och stilla natt! Här sitter jag och njuter av tystnaden och en kopp te när klockan är 5,24. Alla sover utom jag! Ja, om Johanna sover vet jag inte, hon är hos mormor.

Hur som helst så njuter jag av tystnade, det är alltid så mycket ljud och sorl runt omkring mig. Ibland tror jag att jag ska få skavsår i öronen. Eftersom Spirit fortfarande vill ha mat på natten så passar jag på efter att ha matat henne att bara njuta en stund. Man får väl lov att göra det så länge det varar. Apropå Spirit, så fick hon mat vid 18,30 i går kväll och somnade vid 20,30 och vaknade först 04,00 och ville ha mat, känns som om hon snart lägger ner nattamålet. Om det är positivt eller negativt det vet jag inte än, med tanke på att risken då är att jag tappar "min" stund på natten. Visst jag behöver ju sömnen också. Vet inte om man kan kalla det för en prioriteringsfråga heller! :-)

Kollade just termometern, det är -3,1 grader ute, gissa om jag är glad att jag var i väg och köpte vinterskor till Johanna igår, hon ska ju inte behöva frysa om fötterna. Det blev ett par allvädersstövlar och ett par vinterkängor. Tänkte att hon kunde ha allvädersstövlarna på dagis. Det blev dessutom även en julklapp till Johannas morfar, ett par innetofflor. Hoppas nu bara att storleken passar. 

Egentligen är det ganska mysigt den här tiden på året, med den kalla höga luften som kommer in.  Hösten och vintern, när man kan krypa upp i soffan eller fotöljen med en gosig filt, tända lite ljus och bara få må gott. Tänk bara en promenad när det är riktigt kallt, kanske regnar det eller snöar så där riktigt otäckt. Ni vet, när det är så man riktigt drar sig för att gå ut, men när man väl kommer ut på den där promenaden och sedan kommer in igen och sätter på sig lite myskläder och sedan kurar i hop sig i soffan med en kopp te. Förneka inte att det är en ganska härlig känsla!

Får lite känslan av att vilja plocka fram pyssellådorna, det lackar ju mot jul. Det är faktiskt inte mer än 7 ½ vecka kvar. Har börjat inhandla lite julklappar. Har liksom ingen lust att stressa med den biten. På julen vill jag kunna slappna av och reflektera över året som var. Vad kan jag göra bättre? Jag förstår inte varför det ska vara så stressigt just under julen. Vilken annan helg på året stressar människor sig blåa? Har man verkligen så mycket mer att göra just till jul än till andra helger? Ja, kanske, men om man planerar in det man ska göra så slipper man stressfaktorn, det är jag helt övertygad om!

Nu önskar jag alla en fortsatt god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0