Lat dag!

Idag har jag varit hutlöst lat, känns det som i allafall. Hade tänkt att jag skulle ha gått ut och gått med Spirit, men fasen som vanligt tickade klockan snabbare än vad jag hängde med. Jag körde Johanna till en kompis efter lunch, när jag kom hem fortsatte jag med projektet som jag och Tommy körde igång igår. Vi började göra iordning i det rum som senare kommer att bli Spirits. Gissa om det är mycket grejer som åker i sopsäckar! 16,30 hämtade jag min stora lilla tjej, hon hade haft jätteroligt. Spirit har troligen kolik och skriker ganska mycket på eftermiddagarna och kvällarna (hon har precis somnat) så när vi åt middag så jag att efter maten kommer jag att gå ut och gå en sväng, kände att det var nödvändigt. Så sagt och gjort, när vi ätit färdigt så drog jag på mig "munken"  en reflexväst och skorna sedan bar det av i rask takt. Jag var nog ute närmare en timme. Kom hem och var lagom varm, kände mig inte speciellt slutkörd, insåg att jag har nog ganska bra kondis med tanke på att jag fortfarande är överviktig.
Johanna den lilla grodan, hon somnade på sin sackosäck framför TV:n, hon och hennes kompis måste ha busat ordentligt. Jag lyfte in henne i hennes säng, då slog hon upp ögonen och jag lyckades övertala henne att vi skulle ta av henne kjolen, så kunde hon sova i resten. Hon måste ha varit kanontrött, för hon protesterade inte ens en gång, vilket hon troligen skulle ha gjort annars.
Nu ska jag gå och lägga mig, måste se till att få några timmars sömn (skönhetssömnen existerar inte längre) nu handlar det om att man ska fungera i vardagen, med nattvak och tidiga mornar.

Tjingeling
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0