Spirit växer så det knakar

Ja.. det gör hon sannerligen. I går var vi på BVC för en viktkontroll, hon vägde då 4060 och har hunnit bli 53 cm lång. Hon börjar få sina babyformer!
I förrgår ringde jag till BVC för att få råd angående hennes magknip, har köpt Sempers magdroppar som innehåller naturliga lactobakterier. Men hon hade i allafall enormt ont i magen så hon skrek från 15,00 till 02,30 i stort sett oavbrutet. Jag började fundera på om hon kanske var lactosintolerant, precis som Johanna var. I samråd med BVC så skulle jag köpa en provburk med Nutramigen till henne. Men så i går var hon så nöjd med babysemp, inga tecken på magknip. Så när jag kom till BVC så diskuterade vi vidare och kom fram till att vi skulle avvakta och se. Jag skulle fortsätta med magdropparna. Johanna var med på BVC och jag bad om ett nytt hörseltest på henne. Vi gjorde det samtidigt, men eftersom det var ganska sent på eftermiddagen så hade Johanna lite svårt att koncentrera sig. Den 17/11 ska vi tillbaka dit för en vägning av Spirit och samtidigt så gör vi ett nytt hörseltest på Johanna. Orsaken till att jag bad om ett hörseltest var för att Johanna alltid säger "va?" eller  "vad sa du?" Jag vill helt sonika ta reda på om hon har sitt föräldra filter påkopplat eller om hon faktiskt hör dåligt. Hellre en koll extra och få bekräftat att det är jag som är nojjig eller att kunna få bekräftelsen på att hon hör lite dåligt och då faktiskt kunna sätta in åtgärder i tid. Jag tycker att det känns bäst så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0