Utedag

I dag har jag och mina små liv varit ute större delen av dagen. Det började med en promenad ner till Konsum vid 10,00 tiden för att inhandla dagens lunch som var tomatsoppa. Johanna hade med sig sin dockvagn och var jätteduktig. Hon promenerade eller rättare sagt sprang med sin dockvagn och sin lilla Vilmadocka. När vi kom hem så gick jag igenom dagens skörd av post och reklam. Sedan fixade jag lite lunch till mig och Johanna. Spirit roade sig med att sova, efter lunchen läste jag en liten saga för Johanna och sedan gick vi ut. Jag tömde lite krukor, tog upp gamla växter, flyttade en rabarberplanta och planterade en ljung. Spirit  hon vaknade till efter ett tag och fick lite mat hon också för att sedan somna om igen och sover fortfarande.
Johanna lekte i jordhögen som vi har här på tomten för kommande behov. Ungen var svart uppifrån och ner. Nu när vi kom in så fick hon gå in via tvättstugan och sedan raka spåret in i duschen. Kan ju inte ha en lortig unge inne heller, det är ju ingen bra idé.
Snart ska jag fixa ett mellis till mig och Johanna, kan tänka mig att hon är lite sugen nu, efter ha varit ute i stort sett hela dagen. Själv är jag jättesugen på en kopp te och en skorpa.
Jag hoppas att de här timmarna ute gör att Johanna sover gott i natt.
Vi har haft en härlig dag utomhus. I morgon är det dagisdag för Johanna, så då vet jag att det är ett antal timmar utelek som gäller.
Förresten så går det vattkoppor på dagis, så jag hoppas att Johanna får det så har vi det överstökat. Risken att Spirit skulle få det är ganska minimal, eftersom barn under sex månader sällan får det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0