Johannas dag i stan med mamma.

I dag har jag och Johanna haft en myspysdag i stan. Vi tog bussen in, bara för att Johanna tycker om att åka buss. Hon tycker det är lite spännande. Redan nere vid busshållplatsen var hon förväntasfull och tyckte att det skulle bli roligt att bara hon och jag gjorde något tillsammans. Jag tycker det är viktigt att hon också får känna att hon har sin mamma kvar och att jag bryr mig om henne.
När vi kom till stan började vi med att gå in på apoteket, där Johanna fick lämna in en burk med Panodil som hade gått ut. Därefter gick vi och åt mellanmål på ett café som heter 3G. Johanna ville ha en bakelse, inte mycket till mellis, men men.. det fick väl gå! När vi var klara där gick vi och köpte en födelsedagspresent till en av Johannas kompisar. Jag hade lovat att Johanna skulle få ett par rosa fingervantar och det köpte vi också. När vi hade klarat av det så gick vi ner till Hoglandspark där det finns en lekpark, så Johanna fick gunga och busa av sig lite. Vi var nog nere i parken i 1½ timma. Johanna gungade åkte ruschkana och karusell. Vi åt lunch ,Johanna ville ha pannkakor och jag tog en pasta. Efter lunchen gick vi och handlade lite hårsnoddar och hårspännen, sedan blev det ytterligare en sväng in i leksaksaffären. Vi var väl hemma strax efter 13.30 igen. Johanna var nöjd med dagen, dessutom var hon på ett underbart humör. Humöret höll tyvärr inte i sig hela dagen utan det blev en del tjafs när vi kommit hem



Förväntansfull


På bussen med ekollon i handen.


Gungar


Mera  gung


Blivande akrobat?


Spring i benen


Balansövning


Lycka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0