Delmål 1

I morse tog jag då slutligen en nakenvikt och blev kanonglad över resultatet. Jag har nu äntligen har jag nått mitt första delmål på min resa på mot en lägre vikt. Vågen stannade på 89,5 och första delmålet var alltså att komma under 90 strecket. Även om det tog lite längre tid än vad jag tänkt mig så är jag ändå jättenöjd med det. Varje hekto är en vinst i många olika avseenden! Jag orkar mer, jag blir gladare och framförallt, jag minskar risken för alla sjukdomar som kan följa med fetman.
Jag har nu gått ner 27,5 kg sedan operationen i oktober 2007, lite kan tyckas, men då får man inte glömma bort att jag även har en graviditet emellan. Hade jag inte blivit gravid, så hade jag troligen varit närmare mitt slutmål än vad jag är idag. Min graviditet ångrar jag inte för allt i världen, Det blev lite som en bonus... :-)
Nu är det bara 24,5 kg kvar på min resa innan jag nått mitt slutmål. Hur jag ska ta mig dit, jo.. jag delar upp det stora målet i små delmål om jämna 5 kg.
Jag motionerar regelbundet, ryggympa på måndagar, ki-balans på torsdagar.  Försöker komma ihåg det livsviktiga vattnet, undviker alkohol (fast i helgen har det blivit en hel del, ganska väldigt för mycket.) Kakor och annat sött håller jag igen på kraftigt eftersom jag dumpar på det och dessutom i samband med dumpingen blir aggressiv och mår skitdåligt, det är inte värt det.
Mitt nästa delmål är således 85 kg, det har jag tänkt att jag ska försöka uppnå innan mars månad andra hälft. Vi får väl se hur jag lyckas med det... det ska bli spännande tycker jag i allafall. Det är en ganska spännande resa att göra...speciellt när man ser det positiva resultaten.
Nu ska jag ta och gå och vara lite social med mina barn och mina svärföräldrar.
Därför säger jag ha det bäst ~flodhäst. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0