Ja, då har ytterligare en helg förflutit.

Måndag morgon igen... det är inte sant vad tiden går fort. På fredagen tog vi en promenad, vi gick längs ån och hade gammalt bröd med oss som vi matade änderna med. Dem är giriga de små fåglarna. När vi hade kommit till vårdcentralen så frös Johanna och jag kände att jag kan inte gå hela vägen hem med henne, så vi tog helt sonika bussen hem.

 Helgen har jag tillbringat med att baka inför namngivningen som vi ska ha den 24/1-09 . Både jag och Tommy är överrens om att barnen själva ska få välja om de vill döpas eller inte.Tagit  hand om mangeltvätt har jag också gjort. Skönt nu är det borta för den här gången. Jag har en förmåga att samla på hög och sedan gör jag ett ryck när jag tycker det är för mycket.

I går var vi på middag hemma hos min mamma, hon bjöd på kyckling, klyftpotatis och kokta grönsaker. Jättegott.

Idag ska jag ta en promenad med tjejerna, tänkte att vi ska gå nerom Nättraby ån och sedan bort till Nättran (ica butiken) där jag har ett paket som ligger och väntar.

I kväll ska jag och mamma till Friskis och svettis, de har prova på vecka den här veckan och jag tänkte jag skulle få med mamma på någon aktivitiet. Eftersom hon är ganska stel i sina leder så har vi kommit fram till att ki-balans kan vara något. En träningsform som fokuserar mer på den mentala biten och ger smidighet. Det är en kombination av bla. qi gong och yoga.
Får väl se vad mamma tycker om träningsformen, hon är så rädd att hon inte ska klara av det, men jag vet att hon fixar det.
Jag kommer dessutom att lösa ett 6 månaders träningskort eftersom jag har bestämt mig för att börja gympa. Det kan vara ganska skönt att komma bort en stund efter att ha varit hemma med barnen hela dagarna. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0