Tillbaka till vardagen...

Känns ganska skönt att komma tillbaka till sina normala rutiner igen, efter alla helger som har varit.  Dags att ta tag i de dagliga promenaderna igen, det har blivit lite si och så med dem nu under helgerna. Inte konstigt att jag fryser konstant på kvällarna, jag gör ju ingenting...

I förrgår la jag hela 4 timmar på att städa Johannas rum, det såg ut som någon hade släppt en atombomb där...nej fel, för då skulle det ju varit utblåst totalt... En orkan kanske är mera rätt. Alla dessa små pärlor och papperslappar som blandas som dockmat, ja, hon är innovativ min stora tjej.
Spirit har också äntligen fått ett rum och sover inte i en "lagerlokal" längre. Jag städade hennes rum igår, det gick betydligt mycket fortare än vad Johannas rum gjorde.

Vi städade ut julen också igår, jag tröttnade på den barrande granen så den fick en flärdfull sista resa till naturens egen kompost. :-) Tommy dammsög nere och jag tog mig an övervåningen efter att Tommy burit upp julsakerna och lite annat på vinden.

Måste in till stan någon dag, jag ska reklamera ett nattlinne som Johanna fick i julklapp. Jag blir så ilsken på dålig kvalitet, här betalar man dyra pengar för kläder som inte håller mer än ett par tvättar... i vissa fall inte ens en tvätt. Bara hoppas på att de har kvar av prinsessnattlinnena, så Johanna får ett nytt, hur förklarar man annars det för en 6-åring, som blev överlycklig för detta nattlinne. "Tyvärr lilla gumman, men nattlinnet finns inte kvar, vi får köpa något annat i stället" Nej, det känns ju inte speciellt bra, inte för mig i allafall.

Nu börjar jag dessutom och funderar på vad jag ska göra framåt hösten, jag är lite inne på att börja plugga... har hittat ett par utbildningar som verkar intressanta, eller ja, som jag är intresserad av att gå.  Den ena är informationssäkerhet, den har jag varit inne på länge, men med tanke på vissa nedvärderande tankar om min egen förmåga så har jag inte sökt den.. den andra är Säkerhetsteknik. Med min erfarenhet som väktare/ ordningsvakt så skulle den kunna vara ganska intressant. Nåja, vi får väl se vad det blir, jag söker troligen båda två och väljer den ena av dem! :-)
Nackdelen är att jag kommer att bli tvungen att ta studielån, men jag resonerar lite som så, att plugga är bättre än att vara arbetssökande. Det ger mig kunskap, ökad självkänsla av att vara något värd samt den sociala biten med andra vuxna människor.
Har just pratat med försäkringskassan, hade frågan om hur jag kunde studera med föräldrapenning och vet ni, jag blev jätteförvånad. Till svar fick jag att jo du kan studera, så länge du vårdar barnet! Här ska pluggas och prepareas inför höstens utmaningar... jag ska läsa någon enstaka kurs så jag har lite grepp om vad som komma skall. Vad jag ska läsa har jag inte riktigt bestämt än, det återstår att se.

Tjingeling...lunchen skriker efter mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0